Webinars

Gaming - en kilde til bekymring og konflikt eller en arena for læring, samarbeid og mestring?

9 views
30. september 2021

Før kalte vi det dataspill, i dag snakker vi mer om gaming og esport. Hele 86 % av unge mellom 9-18 er aktive gamere ifølge medietilsynets undersøkelse fra 2020, og i under pandemien har vi brukt mer tid på spill enn noen gang før. 

Gaminguniverset er en arena for læring, samarbeid og mestring. Samtidig er gaming en kilde til bekymring og konflikt i mange hjem, for når blir det egentlig for mye gaming? Hva vet vi voksne egentlig om gaming og e-sport? Hvordan skal vi snakke med og forstå ungdommene våre?

Vi er så heldige å ha med oss Stian Overå, forsker og spesialrådgiver ved KoRus Øst. Stian er hobbygamer, gamerforelder og spillforsker. 

Vi er også stolte av å presentere to av våre egne miljøterapeuter; Daniel Thengs og Georg Satouglu. Daniel har tatt en videreutdanning innen spillproblematikk og Georg er tidligere norgesmester i E-sport! Deres tilnærming til gaming som et verktøy i miljøterapeutisk arbeide er interessant og aktuelt for alle som kjenner en ungdom som gamer!

Add a comment...
Post as (log out)